نقش قارچ گانودرما بر تقویت حافظه و سیستم عصبی

تأثیر قارچ گانودرما بر تقویت حافظه به دلیل خواص بی نظیری که این قارچ بر روی کلیه اندام های بدن دارد، مورد بررسی قرار گرفت و نتایج تحقیقات نشان داد که اثرات مثبت و مفید قارچ گانودرما روی مغز هم قابل اثبات است. گانودرما لوسیدوم (Ganoderma lucidum) بیش از 5000…
گانودرما-و-سیستم-عصبی

تأثیر قارچ گانودرما بر تقویت حافظه به دلیل خواص بی نظیری که این قارچ بر روی کلیه اندام های بدن دارد، مورد بررسی قرار گرفت و نتایج تحقیقات نشان داد که اثرات مثبت و مفید قارچ گانودرما روی مغز هم قابل اثبات است.

گانودرما لوسیدوم (Ganoderma lucidum) بیش از 5000 سال است که برای درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات مورد استفاده قرار می گیرد و حتی می توان از آن برای تقویت حافظه و سیستم عصبی نیز بهره برد.

قارچ گانودرما که در سراسر جهان تحت عنوان ریشی یا Reishi نیز شناخته می شود را “پادشاه گیاهان” نامیده اند زیرا دارای سوابق طولانی جهت افزایش طول عمر و بهبود سبک زندگی در کشورهایی نظیر چین، ژاپن و سایر کشورهای آسیایی بوده است. گ

انودرما دارای اثرات دارویی مختلفی می باشد مانند:

  • اثرات آرام بخش،
  • ضد التهاب،
  • ضد پیری،
  • ضد تومور،
  • ضد ویروسی

تأثیر قارچ گانودرما بر تقویت حافظه نیز توسط محققین بررسی شده و آنها به نتایج مثبتی در این راستا رسیده اند.

حافظه و سیستم عصبی

حافظه یکی از حیاتی ترین عملکرهای مغز و فرآیندی اساسی است که به وسیله آن چیزهایی را تجربه می کنیم، مشاهده می کنیم و برای واکنش به محیط ثبت کرده و به کار می بریم. در واقع حافظه به عنوان یک واحد بسیار با اهمیت برای بقای انسان در نظر گرفته شده است.

سیستم عصبی کولینرژیک (cholinergic) به عنوان ضروری ترین سیستم درتنظیم چندین عملکرد مهم مغز از جمله حافظه و یادگیری در نظر گرفته می شود.

در دهه های اخیر، بیماری آلزایمر بسیار مورد توجه قرار گرفته و ششمین علت اصلی مرگ در ایالات متحده آمریکا بوده است. از دست دادن نورون های کولینرژیک در قشر مغزی، اصلی ترین علامت این بیماری می باشد.

تحقیقات نشان داده اند که قارچ گانودرما در بهبود اختلالات زیر که نقش اساسی در بیماری آلزایمر دارند، موثر بوده است:

  • استرس اکسیداتیو
  • التهابات عصبی
  • اختلال در متابولیسم لیپیدها

اختلال در شناخت بیماری آلزایمر با داروهایی که بهبود انتقال عصبی کولینرژیک دارند، خنثی می شود. از این رو به جز داروهای شیمیایی، مکمل های گیاهی نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از علل بررسی تأثیر قارچ گانودرما بر حافظه بهبود همین انتقال های عصبی کولینرژیک است.

تأثیر قارچ گانودرما بر تقویت حافظه

مصرف قارچ گانودرما می تواند تأثیرات مثبتی بر تقویت حافظه و سیستم عصبی انسان داشته باشد. تحقیقات نشان داده اند که پلی ساکاریدهای موجود در قارچ گانودرما نه تنها می توانند از نورون ها محافظت کرده بلکه قادرند حیات نورون های قشری را که در معرض ایسکمی یا پرفیوژن قرار دارند را افزایش دهند.

همچنین گانودرما با تأثیر بر تقویت حافظه می تواند در درمان بسیاری از بیماری هایی که نقش اساسی در تخریب سیستم عصبی را دارند، کمک شایانی بنماید. این گونه گیاهی همچنین می تواند سیستم عصبی مرکزی یا CNS را از طریق بهبود فعالیت سیستم ایمنی بدن تنظیم نماید.

به جز این، قارچ گانودرما بر روی بهبود بیماری های عصبی و مغزی نظیر پارکینسون و آلزایمر نقش مهمی را ایفا می کند. در واقع این قارچ می تواند به افزایش تولید فاکتورهای رشد سلول های عصبی که نوعی پروتئین نیز هستند، کمک کند.

یکی دیگر از اثرات قارچ گانودرما بر تقویت حافظه یا سیستم عصبی به واسطه کنترل عملکرد هورمون کورتیزول است. هورمون کورتیزول در وضعیت های استرس زا در بدن تولید شده و می تواند به مرور زمان سیستم ایمنی بدن را تضعیف نماید. مصرف گانودرما به جز تقویت سیستم ایمنی می تواند عملکرد این هورمون را در بدن کنترل نموده و وضعیت پایداری را برای بدن فراهم آورد. در مجموع شما می توانید با تهیه قارچ گانودرما اصلی از فروشگاه های معتبر و مصرف مقدار صحیح این گونه گیاهی معجزه آسا، حافظه و یادگیری خود را تقویت نمایید و سیستم عصبی خود را در برابر انواع اختلالات ایمن سازید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست