تأثیر قارچ گانودرما بر کبد چرب

تأثیر قارچ گانودرما بر کبد چرب به واسطه ترکیبات بیولوژیکی فعال در آن و نیز وجود آنتی اکسیدان ها است که به مقابله با رادیکال های آزاد می پردازند و سلول های کبدی را بهبود می بخشند. در واقع ترکیبات منحصربفردی در این قارچ وجود دارد که باعث سم زدایی…

تأثیر قارچ گانودرما بر کبد چرب به واسطه ترکیبات بیولوژیکی فعال در آن و نیز وجود آنتی اکسیدان ها است که به مقابله با رادیکال های آزاد می پردازند و سلول های کبدی را بهبود می بخشند. در واقع ترکیبات منحصربفردی در این قارچ وجود دارد که باعث سم زدایی کبد شده و به درمان کبد چرب کمک می کند.

قارچ گانودرما به دلیل وجود عناصر مغذی فراوان سبب بهبود عملکرد اندام های بدن از جمله کبد می شود. از آنجایی که بیماری کبد چرب بسیاری از عملکردهای بدن را مختل می کند، محققین به دنبال روش هایی از جمله مصرف مکمل های غذایی و گونه های گیاهی هستند تا آن را درمان کنند.

کبد چرب چیست و مصرف قارچ گانودرما چه کمکی به درمان کبد چرب می کند ؟

کبد یکی از اندام های حیاتی بدن است که نقش عمده ای را در تبدیل غذا به انرژی و دفع سموم از خون شما ایفا می نماید. متاسفانه بیماری های کبدی از جمله کبد چرب و سیروز کبدی به علت عادات نادرست غذایی و عدم تحرک در دنیای دیجیتال امروزی، به سرعت در حال افزایش هستند.

آیا می دانستید که بیماری سیروز کبدی نهمین علت اصلی مرگ و میر در کشورهای غربی است؟

کبد چرب یک نوع التهاب کبدی است که به دلیل انباشته شدن بیش از حد چربی در بافت کبد به وجود می آید و به دلیل این چربی زیاد، فعالیت طبیعی کبد مختل می شود. زمانی که بیماری توسعه یابد، نارسایی و کبد و در انتها سیروز کبدی پدید می آید.

در حال حاضر داروی خاصی وجود ندارد که روند بیماری کبد چرب را معکوس سازد و از این رو محققین تأثیرات مکمل غذایی از جمله تأثیر قارچ گانودرما بر کبد چرب را بررسی می نمایند.

علائم کبد چرب و تاثیر قارچ گانودرما روی کاهش علائم

از مهمترین علائم ابتلا به کبد چرب که مصرف روزانه جوشانده قارچ گانودرما می تواند به کاهش آنها کمک کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم اشتهایی یا بی اشتهایی
  • کاهش وزن و تورم ناحیه کبد
  • احساس ضعف و خستگی
  • خونریزی از بینی
  • خارش و زردی پوست
  • زردی شدن چشم
  • مشاهده رگ های عنکبوتی یا خوشه ای در زیر پوست
  • احساس درد در ناحیه شکم
  • مشاهده تورم در ناحیه شکم
  • مشاهده تورم در پاها
  • احساس سرگیجه

تحقیقات متعددی نشان داده اند که مصرف روزانه جوشانده قارچ گانودرما می تواند علائمی مانند خستگی یا بی اشتهایی ناشی از کبد چرب را بهبود بخشد.

چگونه می توان کبد چرب را تشخیص داد؟

در حالی که بسیاری از افراد نمی دانند کبد آنها چرب شده است، برخی دیگر نیز احساس ناراحتی در ناحیه کبد همراه با خستگی می کنند. با مشاهده هر یک از علائم بالا بهتر است برای تشخیص کبد چرب به پزشک متخصص مراجعه کنید. معمولا، از طریق آزمایش آنزیم های  ALTو ASTدر خون می توان متوجه شد که کبد چرب و ملتهب شده است یا خیر.

تأثیر قارچ گانودرما بر کبد چرب

تحقیقات نشان داده اند که قارچ گانودرما از طریق مکانیسم های متعددی به سم زدایی کبد کمک می کنند. پژوهشی در سال 2017 نشان داد که تری ترپنوئیدها و پلی ساکاریدهای موجود در گانودرما می توانند شرایط خفیف کبد چرب یا به عبارتی کبد چرب گرید 1 را به حالت طبیعی باز گرداند.

یکی دیگر از خواص قارچ گانودرما در این زمینه، افزایش محتوای گلوتاتیون بدن بود. گلوتاتیون یکی از آنتی اکسیدان های قوی است که در برابر آسیب های محیطی از سلول ها محافظت می نماید و باعث می شود که سموم از بدن به راحتی دفع شوند.

همچنین مصرف گانودرما کیفیت خواب را بهبود بخشیده و این به نوبه خود به تقویت سیتم ایمنی بدن کمک می کند، مسئله ای که در درمان کبد چرب بسیار حائز اهمیت است. شما می توانید تهیه قارچ گانودرمای پرورشی خالص و مصرف این گیاه معجزه آسا از کبد خود در برابر انواع بیماری ها از جمله کبد چرب محافظت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست