قارچ گانودرما در طب سنتی برای درمان چه بیماری هایی مفید است؟

قارچ گانودرما در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد زیرا مصرف آن فواید زیادی برای بدن به همراه دارد. طب سنتی مجموعه ای دانسته ها، علوم و مهارت هایی است که بر اساس نظریه ها، باورها و تجربیات بومی فرهنگ های مختلف شکل گرفته است. در واقع استفاده از گیاهان…

قارچ گانودرما در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد زیرا مصرف آن فواید زیادی برای بدن به همراه دارد. طب سنتی مجموعه ای دانسته ها، علوم و مهارت هایی است که بر اساس نظریه ها، باورها و تجربیات بومی فرهنگ های مختلف شکل گرفته است. در واقع استفاده از گیاهان دارویی طبیعی برای درمان بیماری های مزمن کار آسانی نیست. اما با این حال طب سنتی اغلب در پی دلیل اصلی بیماری می گردد تا یک درمان کارآمد برای آن ارائه دهد.

قارچ گانودرما و کاربرد آن در طب سنتی

قارچ گانودرما جزء آن دسته از گیاهان داروئی است که در طب سنتی برای طیفی از بیماری ها و درمان آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه در مورد چند نمونه از عملکردهای مهم قارچ گانودرما در طب سنتی توضیح خواهیم داد.

از خواص قارچ گانودرما در طب سنتی می توان به درمان بی خوابی، ضعف اعصاب، تقویت حافظه، التهاب و ورم مفاصل، درمان سرطان، آسم و تنگی نفس، سردرد و … اشاره نمود که در ادامه به مهمترینِ این موارد اشاره ای خواهیم داشت:

تقویت سیستم ایمنی:

 آیا می دانید چرا تقویت سیستم ایمنی تا این اندازه مهم است؟ در صورتی که سیستم ایمنی بدن ضعیف باشد انواع مختلف ویروس همانند هپاتیت، هلیوباکترپیلوری (Helicobacter pylori) و ویروس کرونا که این روزها مشکلات متعددی را بوجود آورده، به سرعت وارد بدن شده و صدمات زیادی به آن وارد می کنند.

در اصل، مهمترین وظیفه سیستم ایمنی حفاظت از بدن در برابر عفونت ناشی از میکروب ها و ویروس ها است. هر عاملی که بتواند به نحوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، به ما کمک می کند که کمتر به بیماریهای مختلف ناشی از میکروب و ویروس مبتلا شویم.

طبق تحقیقات علمی مختلف قارچ گانودرما به دلیل داشتن پلی ساکارید ها و تری ترپن ها، باعث تقویت و تنظیم سیستم ایمنی می شود و در نتیجه بدن را در برابر ابتلا به بیماریها مقاوم خواهد کرد.

پیشگیری و درمان سرطان:

نتایج تحقیقات طب سنتی روی خواص درمانی قارچ گانودرما نشان می دهد که مصرف دمنوش این قارچ به طور روزانه با فعال نمودن پاسخ سیستم ایمنی و تحریک تولید سایتوکاین ها، از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می نماید.

درمان و کنترل دیابت:

تاثیر قارچ گانودرما بر درمان دیابت و کنترل آن در طب سنتی کاملا اثبات شده است. از آنجاییکه مصرف روزانه قارچ گانودرما به تنظیم قند خون بدن کمک می کند می تواند درمان موثری برای بیماران دیابتی باشد.

تقویت انرژی بدن و کاهش خستگی:

یکی دیگر از فواید قارچ گانودرما در طب سنتی، تقویت انرژی بدن و عملکرد اعضا مخصوصا کبد است. با داشتن یک بدن قوی، سیستم ایمنی نیز تقویت خواهد شد.

پیشگیری از بیماری های کبدی:

تحقیقات متعددی در مورد قارچ گانودرما و تاثیر آن روی درمان بیماری ها انجام گرفته است. نتایج نشان داده اند که این قارچ می تواند مانع از اثرات مخرب برخی مواد سمی روی کبد شود. در واقع این قارچ

  • با افزایش ادرار
  • جلوگیری از ورود مواد سمی به بدن
  • سم زدایی

به عملکرد کبد کمک می کند.

رفع انسداد گردش خون و کاهش فشار خون:

کاهش فشار خون و رفع انسداد گردش آن یکی دیگر از فواید مهم قارچ گانودرما از نظر طب سنتی است. در واقع این گیاه با دارا بودن تری ترپن ها و آدنوزین مونوفسفات (Adenosine monophosphate) عملکرد بسیار موثری در راستای بهبود جریان خون، کاهش فشار خون و رفع انسداد گردش خون دارد.

جمع بندی

در مجموع قارچ گانودرما در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلفی از جمله کاهش فشار خون، کنترل دیابت و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود. اما باید توجه داشته باشید که برای استفاده، قارچ گانودرمای خالص را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست