درباره تاثیر قارچ گانودرما در درمان دیابت بیشتر بدانید!

تأثیر قارچ گانودرما در درمان دیابت موضوعی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، بخصوص از سوی افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند. قارچ گانودرما یا Ganoderma Lucidum یکی از انواع قارچ های قرمز و جزء گیاهان دارویی است که ارزش درمانی و تغذیه بسیاری زیادی برای…

تأثیر قارچ گانودرما در درمان دیابت موضوعی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، بخصوص از سوی افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند. قارچ گانودرما یا Ganoderma Lucidum یکی از انواع قارچ های قرمز و جزء گیاهان دارویی است که ارزش درمانی و تغذیه بسیاری زیادی برای بدن دارد.

تحقیقات و شواهد زیادی برای تأیید این ادعا وجود دارد که قارچ گانودرما سطح قند خون را کاهش می دهد.

عملکرد قارچ گانودرما در درمان دیابت و کاهش سطح قند خون:

در بیماری دیابت، انسولین کافی توسط غده پانکراس در بدن تولید نمی شود. درنتیجه بیماران دیابتی با کمبود انسولین که توسط غده پانکراس ترشح نشده و در نتیجه وارد خون نشده، مواجه هستند. با کاهش میزان انسولین، گلوکز نمی تواند انرژی لازم برای بدن را فراهم نماید. به همین علت باید به نحوی کمبود انسولین بدن تامین شود تا ساز و کار بدن به حالت طبیعی برگردد و دیابت کنترل شود. قارچ گانودرما در درمان دیابت یکی از بهترین مواد غذایی طبیعی است که می تواند سطح قند خون را کنترل نماید.

به عبارتی قارچ گانودرما غده پانکراس را تحریک و موجب افزایش تولید انسولین در خون می شود. زمانی که انسولین در خون جریان پیدا کرد گلوکز اضافی جذب شده و اندام های بدن می توانند از آن استفاده کنند و در نهایت قند خون پایین می آید.

عملکرد بهتر قارچ گانودرما در درمان دیابت نسبت به داروها

داروهای دیابت فقط علائم را کنترل کرده و نمی توانند آن را ریشه کن نمایند. در واقع مصرف قارچ گانودرما توسط بیماران مبتلا به دیابت می تواند به کاهش این قند اضافی کمک کند:

  • طبق تحقیقات علمی که در مورد خواص قارچ گانودرما در درمان دیابت صورت گرفته، مشخص شده است که این قارچ به بهبود گردش خون، سیستم عصبی و عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می نماید.
  • گفته شده است که مصرف همزمان قارچ گانودرما با داروهای دیابت عملکرد بسیار خوبی دارد و حتی اثربخشی آن را بهبود می بخشد. این گونه گیاهی هیچ عارضه جانبی در بدن به جای نگذاشته و کمک شایانی در روند بهبودی بیماری می کند.
  • شواهد حاصل از مطالعات متعدد نشان می دهند که گانودرما به عنوان یک جایگزین برای انسولین به مهار آزاد شدن اسیدهای چرب عمل می کند. در نتیجه موجب بهبود علائم قند خون و اوره بالا در بیماران دیابتی می شود.

تحقیقات انجام شده در مورد تأثیر قارچ گانودرما بر درمان دیابت

  • بهبود روند درمان بیماری دیابت
  • محققین در پژوهشی که در سال 2018 روی موش های دیابتی انجام دادند دریافتند که عصاره قارچ گانودرما با دوز 1000 mg/kg به عنوان یک عامل ضد دیابت کمک بسیاری به روند بهبودی بیماری می نماید.
  • کاهش قند خون
  • در مطالعه دیگری مشخص شد که مصرف قارچ گانودرما می تواند تأثیر بسزایی در کاهش سطوح قند خون با بهبود سنتز گلیکوژن و مهار گلوکونئوژنز (Gluconeogenesis: به فرآیندی گفته می شود که طی آن گلوکوز از مواد غیر کربوهیدرات نظیر اسید های آمینه و چربی تولید می شود) موش های دیابتی داشته باشد. در عین حال، این درمان همچنین ترکیبات چربی خون را از طریق تنظیم هموستاز کلسترول در موش های مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشید.
  • در پژوهشی که سال 2009 روی موش های مبتلا به دیابت صورت گرفت مشخص شد که قارچ گانودرما حاوی آنزیم هایی است که می توانند قند خون را کاهش دهد. در این آزمایش، به مدت یک ماه به موش ها 0.3 گرم عصاره این قارچ داده شد و ظرف یک هفته گلوکز آنها پایین آمد.

با توجه به موارد بالا می توان نتیجه گرفت که قارچ گانودرما می تواند در درمان دیابت موثر واقع شود و توصیه می شود بیماران دیابتی دمنوش این قارچ را روزانه مصرف نمایند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست