تأثیر قارچ گانودرما بر بیماری پارکینسون

تأثیر قارچ گانودرما بر بیماری پارکینسون که اخیرا توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده است می تواند به این دلیل باشد که گانودرما با داشتن ترکیبات فعال می تواند به عنوان عامل شناخته شده جدیدی از سلول های عصبی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می نماید. حفاظت…

تأثیر قارچ گانودرما بر بیماری پارکینسون که اخیرا توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده است می تواند به این دلیل باشد که گانودرما با داشتن ترکیبات فعال می تواند به عنوان عامل شناخته شده جدیدی از سلول های عصبی در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می نماید. حفاظت از سلول های عصبی با هدف اختلال در عملکرد میتوکندری به عنوان یک استراتژی درمانی مهم برای بیماری پارکینسون ارائه شده است.

گانودرما که همچنین تحت عنوان Lingzhi شناخته می شود یک گیاه دارویی در طب سنتی چین است که حاوی بسیاری از ترکیبات زیست فعال از جمله پلی ساکاریدها، تری ترپنوئیدها، آدنوزین و استرول ها می باشد و به طور گستردهای در درمان بیماری ها به کار می رود.

بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی است که سبب دشوار شدن حفظ تعادل و هماهنگی می شود. در واقع سلول های عصبی در یک ناحیه از مغز که جسم سیاه نامیده می شود، آسیب دیده و از بین می روند. این سلول ها به تولید دوپامین کمک کرده و سبب هماهنگی حرکات بدن می شود.

 اما زمانی که آنها از بین بروند ناحیه ای از مغز که مسئول کنترل حرکات بدن است دیگر عملکرد خوبی نداشته و اینجاست که علائم بیماری پارکینسون آشکار می شوند. این بیماری اغلب در افراد بالای پنجاه سال رخ می دهد و شیوع این بیماری در مردان بیشتر از زنان است.

انجام فعالیت های روزانه برای فردی که به بیماری پارکینسون مبتلا هستند می تواند بسیار خسته کننده و وقت گیر باشد. درمانگران فیزیکی می توانند به این اشخاص جهت مدیریت برنامه روزانه کمک زیادی نمایند. اما به جز این و داروهایی که پزشک متخصص تجویز می نماید، اثر مکمل های گیاهی بر این بیماری بخصوص تأثیر قارچ گانودرما بر بیماری پارکینسون بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تأثیر قارچ گانودرما بر بیماری پارکینسون

مطالعات نشان داده اند که قارچ گانودرما به عنوان یک مکمل درمانی می تواند وضعیت بیماران مبتلا به پارکینسون را بهبود بخشد. شواهد فراوانی نشان داده اند التهاب عصبی در پاتوژنز بیماری پارکینسون نقش بسزایی دارد. تحقیقات همچنین نشان داده اند که ممکن است میکروگلیا نقش اصلی را در تخریب عصبی پیشرونده داشته باشد و این یک هدف درمانی امیدوار کننده است.

قارچ گانودرما در آزمایشات بالینی اثرات محافظت از نورون ها را نشان داده اند و این یعنی این گونه گیاهی ارزشمند دارای خواص ضد التهابی و مدلاسیون سیستم ایمنی می باشد. پژوهش های قبلی نیز نشان داده اند که ترکیبات فعال موجود در گانودرما می توانند در از دست دادن نورون پس از ایسکمی مغزی جلوگیری نمایند.

یکی دیگر از تأثیرات قارچ گانودرما بر بیماری پارکینسون به واسطه خاصیت ضد استرس آن است که به جز ایجاد آرامش به تقویت حافظه، کاهش تنش ها و قدرت تمرکز کمک کرده و در نتیجه می تواند در بهبود علائم بیماری پارکینسون بسیار موثر واقع شود. علاوه بر این، سایتوکاین های موجود در قارچ گانودرما مانند TNF-α می توانند میکروگلیا را فعال نموده که این سبب می شود استرس و تنش کاهش یابد.

پلی ساکاریدهای موجود در گانودرما نیز اثر محافظتی در برابر رادیکال های آزاد هستند و آسیب ناشی از سلول ها را کاهش می دهند. گزارش شده است که تری ترپنوئیدها نیز دارای اثرات آنتی اکسیداسیون بوده و می توانند علائم این بیماری را کاهش دهند.

با مصرف قارچ گانودرمای پرورشی خالص یا به عبارتی این مکمل جاودانگی می توانید خود را در برابر انواع بیماری ها از جمله پارکینسون محافظت کنید و با تقویت سیستم ایمنی، سلامتی و طول عمر را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورید. اما به یاد داشته باشید که گانودرما را از فروشگاه های معتبر تهیه نموده و در مورد دوز مصرفی اطلاعات لازم را کسب کنید.

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • bets10 giris
    05/02/1401 14:03

    Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon every day. Antony Saniger

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست