قارچ گانودرما چه کمکی به درمان سرطان می کند؟

تأثیر قارچ گانودرما بر سرطان به دلیل خواص فراوان و ترکیبات منحصربفردی که دارد امروزه بسیار مورد توجه محققین قرار گرفته است. خواص دارویی فوق العاده و ارزش غذایی بسیار فراوانی که در قارچ گانودرما وجود دارد سبب شده است تا این گیاه ارزشمند در رژیم غذایی افراد جایگاه خاصی پیدا کند.

تأثیر قارچ گانودرما بر سرطان به دلیل خواص فراوان و ترکیبات منحصربفردی که دارد امروزه بسیار مورد توجه محققین قرار گرفته است. خواص دارویی فوق العاده و ارزش غذایی بسیار فراوانی که در قارچ گانودرما وجود دارد سبب شده است تا این گیاه ارزشمند در رژیم غذایی افراد جایگاه خاصی پیدا کند.

این قارچ از این رو گیاه جاودانگی نامیده می شود که دارای میزان بالایی پلی ساکارید ها و گروه خاصی از مواد به نام بتاگلوکان و اسید گانوریک است و در برابر انواع بیماری ها از بدن محافظت می کنند.

سرطان به زبان ساده

سرطان به زبان ساده یعنی تکثیر و انتشار سلول های بدن به طور غیر طبیعی. این سلول ها قابلیت این را دارند تا به بقیه نقاط بدن رفته و آنجا را مورد حمله قرار دهند. این بیماری می تواند در هر ناحیه ای از بدن مانند سیستم گوارش، استخوان ها، ماهیچه ها، خون، پوست و … آغاز شده و زمانی که بیماری پیشرفته شد سایر نواحی بدن را نیز فرا گیرد. عواملی نظیر رژیم های غذایی نامناسب، استرس، شرایط بد آب و هوایی ، وجود امواج رادیویی و … می توانند رشد سرطان را افزایش دهند.

روش های درمانی زیادی برای سرطان بسته به نوع و میزان گسترش آن وجود دارند که می توانند جلوی سرعت بیماری را بگیرند. روش هایی از جمله شیمی درمانی، جراحی، پرتو درمانی، دارو درمانی و … . اما برخی از گونه های گیاهی نیز هستند که به دلیل وجود ترکیبات خاصی در آنها جلوی پیشرفت این بیماری را می گیرند از جمله قارچ گانودرما.

تأثیر قارچ گانودرما بر سرطان

قارچ گانودرما به دلیل ترکیبات خاص خود می تواند مانع از رشد و سلول های سرطانی شود و جلوی تومورهای سرطانی در بدن را بگیرد. این ترکیبات خاص عبارتند از:

  • وجود عنصر ژرمانیوم ارگانیک در قارچ گانودرما که باعث بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. زمانیکه سیستم ایمنی قوی شود، بدن در برابر رادیکال های آزاد و سایر عواملی که موجب رشد تومور سرطانی می شوند، مقاومت بیشتری خواهد داشت و درنتیجه رشد و گسترش تومورهای سرطانی متوقف خواهد شد.
  • تری ترپن که عنصر ضد تومور می باشد. تری ترپن جزو موادی است که به تازگی اثر ضدسرطانی آن توسط تحقیقات علمی ثابت شده و در حال حاضر بسیاری از گیاهان حاوی تری ترپن مانند انواع آلاله ها برای ساخت داروهای ضدسرطان مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجاییکه قارچ گانودرما سرشار از تری ترپن است خواص ضدسرطانی آن نیز انکار ناپذیر است.
  • وجود سوپر اکسید دیسموتاز (Superoxide dismutase) و اثر جوان سازی سلولی آن از دیگر عواملی است که می تواند به توقف رشد تومورها کمک کرده و از ایجاد سرطان در بدن جلوگیری کند.
  • وجود گونه های بیشماری از پلی ساکارید در قارچ گانودرما که گسترش سلول های سرطانی را متوقف می سازند و همچنین پروتئین های متصل به این پلی ساکارید ها خواص ضد توموری دارند.
  • قارچ گانودرما امروزه به عنوان قوی ترین آنتی اکسیدان دنیا شناخته شده و می تواند تأثیر بسیار زیادی در پیشگیری از سرطان داشته باشد.

تحقیقات بیشماری در مورد تأثیر قارچ گانودرما بر سرطان صورت گرفته اند و نشان داده اند که سیستم ایمنی افراد با مصرف این قارچ در برابر عوامل سرطان زا مقاوم می شود. شما عزیزان می توانید با تهیه این محصول بینظیر و بهره مندی از خواص بیشمار بدن خود را در برابر انواع سرطان مقاوم نمایید.


برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست