قارچ گانودرما و بهبود گردش خون

تأثیر گانودرما بر گردش خون به دلیل ترکیبات فعال موجود در این گونه گیاهی بسیار منحصربفرد بوده و شما را از انواع داروهای شیمیایی بی نیاز می کند. قارچ گانودرما با نام علمی Ganoderma Lucidum یکی از گونه های قارچ قرمز و جزء کامل ترین مواد غذایی شناخته شده در…
تأثیر گانودرما بر گردش خون

تأثیر گانودرما بر گردش خون به دلیل ترکیبات فعال موجود در این گونه گیاهی بسیار منحصربفرد بوده و شما را از انواع داروهای شیمیایی بی نیاز می کند.

قارچ گانودرما با نام علمی Ganoderma Lucidum یکی از گونه های قارچ قرمز و جزء کامل ترین مواد غذایی شناخته شده در جهان است. اخیرا تحقیقات زیادی در زمینه تأثیر گانودرما بر گردش خون صورت گرفته است و همگی نتایج مثبتی را گزارش نموده اند.

ترکیبات فعال قارچ گانودرما

قارچ گانودرما دارای 400 ماده فعال است که از مهمترین آنها می توان به

 اشاره نمود.

این قارچ همچنین حاوی کاتیون های معدنی Mg، Ca، Zn، Mn، Fe، Cu و Ge است. وجود ملانین نیز که دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی است حائز اهمیت می باشد.

قارچ گانودرما به دلیل ترکیبات فوق و نیز بسیاری از عناصر دیگر دارای کاربردهای درمانی و اثرات فارماکولوژیک می باشد از جمله:

  • کاهش قند خون،
  • کاهش کلسترول،
  • فعالیت های ضد توموری،
  • خواص آنتی اکسیدانی،
  • پیشگیری از بیماری های کبدی،
  • خواص ضد باکتریایی،
  • بهبود گردش خون

در ادامه شما را با یکی از مهمترین خواص قارچ گانودرما که تأثیر گانودرما بر گردش خون است، آشنا می کنیم.  

قارچ گانودرما چگونه باعث بهبود گردش خون می شود؟

تأثیر گانودرما بر گردش خون و بهبود آن یکی از موضوعات اثبات شده در تحقیقات است که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب نموده است.

بهبود گردش خون باعث بهبود بسیاری از عملکردهای بدن می شود. از جمله اینکه میزان کلسترول خون کاهش می یابد. همچنین پس از بهبود عملکرد گردش خون با مصرف قارچ گانودرما، از تجمع پلاکت ها نیز ممانعت شده و حملات قلبی رخ نخواهند داد.

پس با مصرف گانودرما می توانید خود را در برابر انواع سکته های قلبی مصون سازید.

یکی دیگر از مکانیسم های اثر گانودرما بر گردش خون به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن است که با بدن و اکولوژی بدن سازگاری پیدا کرده و میزان گلبول های سفید خون افزایش پیدا می کند. گانودرما همچنین عضلات قلبی را تقویت کرده و بدین وسیله سیستم گردش خون را بهبود می بخشد.

همچنین محققین نشان دادند که اسید گانودریک موجود در این قارچ می تواند اکسیژن بیشتری به قلب رسانده و در نتیجه گردش خون افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از خواص بی نظیر گانودرما کاهش فشار خون است. فشار خون بیماری خطرناکی بوده و به دلیل سبک غلط زندگی به وجود می آید. فشار خون سالانه باعث مرگ بسیاری از افراد می شود.

گانودرما با بهبود گردش خون می تواند فشار خون را تنظیم کرده و زندگی سالمی را برای افراد به ارمغان آورد.

طریقه مصرف قارچ گانودرما برای بهبود گردش خون

برای نتیجه بهتر استفاده از گانودرما بهتر است که روزانه یک الی سه گرم از آن را به صورت جوشانده یا عصاره مصرف نمایید. البته برای بهبود گردش خون و به طور کلی درمان هر نوع بیماری باید طی مدت زمان معلوم و یک مقدار مشخص از این قارچ را مصرف کنید تا تأثیرات بهتری را شاهد باشید.

توجه داشته باشید که قارچ گانودرما را به طور همزمان با داروهای فشار خون مصرف نکنید زیرا در این صورت فشار خون بسیار پایین آمده و ممکن است خطرآفرین باشد.

برای بهره مندی از خواص بینظیر این گونه گیاهی معجزه آسا بخصوص تأثیر گانودرما بر گردش خون بهتر است که قارچ گانودرمای پرورشی خالص را مصرف کنید و برای اطمینان بیشتر آن را از یک فروشگاه معتبر سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست