تأثیر قارچ گانودرما بر درمان آرتریت روماتوئید

قارچ گانودرما به دلیل اثرات ضد التهابی و ایمونولوژیکی که دارد می تواند مکمل خوبی جهت درمان آرتریت روماتوئید باشد. از این رو مطالعات متعددی در مورد تأثیر گانودرما بر آرتریت روماتوئید انجام شده است. قارچ گانودرما نوعی قارچ دارویی است که درمان انواع بیماری های و بهبود سلامتی بدن…

قارچ گانودرما به دلیل اثرات ضد التهابی و ایمونولوژیکی که دارد می تواند مکمل خوبی جهت درمان آرتریت روماتوئید باشد. از این رو مطالعات متعددی در مورد تأثیر گانودرما بر آرتریت روماتوئید انجام شده است.

قارچ گانودرما نوعی قارچ دارویی است که درمان انواع بیماری های و بهبود سلامتی بدن از گذشته در طی سنتی چین مورد استفاده قرار می گرفته است.

 امروزه به دلیل گسترش اطلاعات در مورد این گیاه معجزه آسا افراد زیادی به مصرف آن روی آورده اند. یکی از بیماری هایی که با مصرف گانودرما بهبود می یابد آرتریت روماتوئید است که در ادامه با تأثیر گانودرما بر آرتریت روماتوئید بیشتر آشنا خواهیم شد.

آرتریت روماتوئید چیست؟

آرتریت روماتوئید (rheumatoid arthritis) یا روماتیسم مفصلی جزء بیماری های خود ایمنی مزمن به شمار آمده و شایع ترین بیماری التهابی مفاصل می باشد. این بیماری سبب التهاب، درد و خشکی مفاصل می شود.

روماتیسم مفصلی در تمامی گروه های سنی رخ می دهد و برخی از انواع آن در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد. این بیماری به حدی جدی است که می تواند روی فعالیت های روزانه فرد تأثیرگذار باشد و فرصت های شغلی و ادامه زندگی را برای او مختل سازد.

همانطور که در بالا ذکر شد این بیماری جزء بیماری های خود ایمنی می باشد اما هنوز محققین نتوانسته اند کشف کنند که علت تغییرات سیستم ایمنی در آرتریت روماتوئید چیست. اما عواملی مثل فاکتورهای زیر می توانند در پیدایش این بیماری موثر باشند:

  • ژنتیکی،
  • عفونت های ویروسی و باکتریایی
  • تغییرات هورمونی

تأثیر گانودرما بر آرتریت روماتوئید

پزشکان چینی سال های زیادی تأثیر گانودرما بر آرتریت روماتوئید را برمبنای طی سنتی بررسی نمودند تا به نتایج مثبتی در این زمینه دست یابند. آنها از عصاره این قارچ در درمان انواع روماتیسم های مفصلی استفاده نموده اند.

تحقیقات جدیدی هم که امروزه در این رابطه انجام شده است تأثیر مثبت گانودرما بر آرتریت روماتوئید را تأیید می نمایند.

خواص گانودرما برای کاهش التهاب

یکی از تحقیقات که در سال 2003 در هند در مورد تأثیر گانودرما بر آرتریت روماتوئید انجام شد نشان داد که این گیاه التهاب را در دو نوع ورم حاد و مزمن به ترتیب به میزان 56 و 60 درصد کاهش داد.

از میان این تحقیقات، هفده مقاله منتشر شدند که نشان دادند که خواص قارچ گانودرما می تواند در درمان انواع روماتیسم های مفصلی مثمر ثمر واقع شود.

خواص گانودرما برای بهبود عملکرد سلول های اینترفرون آلفا و گاما

زمانی که مبتلایان به این بیماری این قارچ را مصرف می کنند، سلول های اینترفرون آلفا و گاما در بدن آنها تقویت شده و عملکرد آنها را تنظیم می نماید. از این رو سلول های ایمنی فعال سرکوب شده و این بیماری در بلند مدت با مصرف گانودرما بهبود چشمگیری می یابد.

خواص قارچ گانودرما برای کاهش تنش عصبی

یکی دیگر از تأثیرات گانودرما بر آرتریت روماتوئید کاهش تنش های عصبی است که در نتیجه آن حملات روماتیسم کمتر شده و درد کاهش می یابد.

در واقع مصرف گانودرما می تواند تعادل میان سلول های ایمنی بدن برقرار کرده و مانع از ضعیف شدن تنظیم کننده ها شود.

خواص ضد التهابی قارچ گانودرما

یکی دیگر از عوامل مهم در بهبود این بیماری، وجود پلی ساکاریدها در قارچ گانودرما است که دارای اثرات ضد التهابی می باشد. تحقیقات نشان داده اند که این پلی ساکاریدها، فاکتور TNF و INF را توسط ماکروفاژها و لنفوسیت ها که از سلول های مهم در سیستم ایمنی بدن هستند افزایش می دهند.

شما می توانید به منظور بهره بردن از خواص بی نظیر این گونه گیاهی ارزشمند، نوع پرورشی خالص آن را که بهترین و ارزشمندترین گونه گانودرما است در بازار تهیه کرده و به صورت جوشانده طبق دوز توصیه شده توسط فروشنده مصرف کنید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست