خواص قارچ گانودرما برای رفع خستگی و افزایش انرژی بدن

تأثیر قارچ گانودرما روی خستگی و افزایش انرژی بدن یکی از موضوعاتی است که دانشمندان ابتدا آن را روی موش ها بررسی نموده اند تا ببیند که آیا واقعا گانودرما خستگی را برطرف می نماید. قارچ گانودرما به مدت هزاران سال است که در طب شرقی مورد استفاده قرار می…

تأثیر قارچ گانودرما روی خستگی و افزایش انرژی بدن یکی از موضوعاتی است که دانشمندان ابتدا آن را روی موش ها بررسی نموده اند تا ببیند که آیا واقعا گانودرما خستگی را برطرف می نماید.

قارچ گانودرما به مدت هزاران سال است که در طب شرقی مورد استفاده قرار می گرفته است زیرا افرادی که آن را مصرف می کردند مدعی بودند این گونه گیاهی اثرات ضد خستگی داشته و می تواند انرژی بدن را افزایش دهد.

پس از بررسی و تحقیقات گسترده، مشخص شد مکانیسم تأثیر قارچ گانودرما روی خستگی به این علت است که این قارچ انرژی بدن را با تولید طبیعی  ATP افزایش می دهد. در ادامه با مکانیسم دقیق گانودرما و افزایش انرژی بدن بیشتر آشنا خواهیم شد.

چرا احساس خستگی می کنیم؟

از آنجایی که خستگی بر روی سلامت انسان و نیز کیفیت زندگی او تأثیرات منفی بر جای می گذارد پس به عنوان یک مشکل جدی محسوب شده و انسان همواره در تلاش است با مصرف مکمل های غذایی مانند ویتامین ها یا پروتئین ها این مشکل را حل کند.

از مهمترین عوامل خستگی که می توان از خواص قارچ گانودرما برای از بین بردن آنها استفاده کرد، عبارتند از:

  • کاهش انرژی
  • بی خوابی
  • کم خونی
  • ضعف

احساس خستگی می تواند در اثر بیماری های مختلف نیز در بدن ایجاد شود:

تمامی عواملی که در بالا اشاره شد می توانند سبب افزایش خستگی و کاهش انرژی در بدن شوند.

همانطور که می دانید برخی از داروهای شیمیایی به رفع این مشکل کمک می کنند اما داروهای شیمیایی نه تنها اثرات طولانی مدتی ندارند بلکه مصرف بی رویه آنها عوارض جانبی مختلفی نیز برای بدن دارد.

از این رو بهتر است که برای رفع خستگی به درمان های گیاهی نیز فکر کنید. یکی از درمان های گیاهی موثر برای افزایش انرژی بدن و رفع خستگی، مصرف جوشانده قارچ گانودرما است.

مکانیسم تأثیر قارچ گانودرما روی خستگی

  • تأثیر قارچ گانودرما روی خستگی با دفع سموم بدن

همانطور که در بالا ذکر شد خستگی می تواند به دلیل تجمع سموم در بدن ایجاد شود. در واقع تجمع سموم سبب می شود که شما احساس تنبلی و خستگی کنید. ترکیبات فعال موجود در قارچ گانودرما سبب می شوند که سطح اکسیژن افزایش یافته و سموم از بدن دفع شوند. علاوه بر این مواد مغذی برای جبران به بدن اضافه شده و انرژی بدن افزایش می یابد.

  • تأثیر قارچ گانودرما روی خستگی با اکسیژن رسانی بیشتر به قلب

همچنین با مصرف گانودرما عملکرد عضلات افزایش یافته و به دنبال آن عملکرد قلبی عروقی بهبود می یابد. در نتیجه گردش خون در بدن بهتر صورت گرفته و اکسیژن کافی به اندام ها می رسد. چرا که کمبود اکسیژن عامل مهمی در خستگی و کمبود انرژی بدن است.

  • تأثیر قارچ گانودرما روی خستگی با تنظیم هورمون ها

با گانودرما هورمون ها تنظیم شده و عملکرد کبد بهبود می یابد. زمانی که کبد به خوبی کار کند سم زدایی در بدن به بهترین شکل انجام می شود.

  • تأثیر قارچ گانودرما روی خستگی با افزایش تولید طبیعی ATP

یکی دیگر از تأثیرات قارچ گانودرما بر خستگی، افزایش تولید طبیعی ATP (آدنوزین تری‌فسفات) است. ATP در واقع سوخت رایگان بدن است. این عنصر ظرفیت ریه را افزایش داده و در نتیجه جذب اکسیژن و استفاده از آن در سطح سلولی افزایش می یابد.

شما می توانید با خرید قارچ گانودرما از تأثیر شگفت انگیز آن برای رفع خستگی و افزایش انرژی بدن بهره ببرید. فراموش نکنید که این گیاه جان افزا را از یک فروشگاه معتبر خریداری کرده و آن را طبق دستورالعمل توصیه شده توسط فروشنده در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست